Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ابعاد فرش ابعاد فرش

فرش افشان کاشان

همه چيز در مورد ابعاد استاندارد فرش ماشيني

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

از گذشته تا كنون فرش هاي مختلف در اندازه هاي متفاوت بافت مي شوند. فرش دستبافت از نظر ابعاد بافت متغير است اما چيزي كه در بين عموم بافندگان فرش دستبافت رايج است همان اندازه هاي استانداردي است كه امروزه كاربرد آن فراوان است. فرش هاي ماشيني به علت اينكه توسط ماشين هاي مخصوص بافت مي شوند. امكان تغيير درابعاد استانداردي كه براي آن ها تعريف شده اند وجود ندارد.

از آن جا كه ابعاد فرشي كه براي فضاي موردنظرتان در نظر مي گيريد تاثير زيادي در چيدمان منزلتان دارد. لذا بايد در انتخاب ابعاد فرش مورد نظرتان دقت ويژه اي داشته باشيد. تا در هنگام خريد فرش مناسب دچار مشكل نشويد.

تقسيم بندي فرش از نظر ابعاد آن

1- قالي : فرش هايي كه اندازه آن ها از 6 متر بيشتر است قالي اطلاق مي شود. سايزهاي استاندارد قالي هاي ماشيني  6 متري (۲‎×۳) و فرش 9 متري (۲.۵‎×۳.۵) و 12 متري (۳‎×۴) مي باشد. بافت قالي در سايزهاي بزرگتر آن به صورت ماشيني نيز امكان پذير است اما در اين صورت بافت آن به صورت سفارشي با احتساب هزينه خواهد بود. ازسايزهاي بزرگ و رايج آن مي توان به قالي هاي 15 متري(۵×۳) و 18 متري (۵×۳٫۵) و 24 متري (۶×۴) اشاره كرد.

2- قاليچه : به قالي هايي كه ابعاد آن از 6 متر كمتر است اصطلاحا قاليچه مي گويند.سايز استاتدارد در قاليچه هاي ماشيني معمولا ۱.۵‎×۲.۲۵ كه اصلاحا 4 متري گفته مي شود.

3- پرده اي : اندازه اين فرش نيز معمولا 1.5*2.5 است. اين نوع فرش ها در مدخل اتاق يا ورودي ها نصب مي شوند.

4- ذرع و نيم : اندازه اين فرش ها  معمولا 1.5*1 است.

5- كناره : اين نوع فرش عموما در كنار فرش هاي بزرگ يا راهروها و ورودي ها مورد استفاده قرارمي گيرند. وبا ابعاد 2*1 و 3*1 و  4*1 بافت مي شوند.

6- پادري: اين نوع فرش در پاگرد ورودي استفاده مي شوند. معمولا 50*70 هستند.

7- پشتي : پشتي ها معمولا در ابعاد  60*90 و يا 60*120 بافته مي شوند.

8- فرش هاي گرد : اين فرش ها با قطر 1 و 2 و 3 متر به صورت ماشيني بافته مي شوند.

ابعاد مناسب فرش با فضاي مورد نظر

انتخاب فرش در ابعاد مناسب تاثير بسيار زيادي در دكوراسيون منزل دارد. با توجه به اطلاعاتي كه راجع به اندازه هاي مختلف فرش بدست اورديد اكنون نوبت آن است كه با توجه به عواملي كه در انتخاب ابعاد مناسب فرش مورد نظرتان موثر است. اقدام به خريد فرش بنماييد.

اولين و مهمترين نكته اي كه در انتخاب اندازه فرش موثر است توجه به ابعاد منزل يا فضايي ست كه براي آن ميخواهيد فرش تهيه كنيد. فرشي كه انتخاب ميكنيد بايد از كل فضايتان كوچكتر بوده و با فاصله از ديوارها قرار گيرد. اگر فضاي مورد نظر شما كوچك است انتخاب فرش خيلي كوچك يا فرشي كه كاملا كف را پوشش دهد صحيح نيست. اين كار سبب مي شود فضاي منزلتان كوچكتر از آن چه هست به نظر برسد. براي فضاهاي بزرگ نيز استفاده از فرش كوچك ظاهر خوبي به منزلتان نخواهد داد. همچنين بهتر است كه به جاي يك يا دو فرش بزرگ از چند فرش كوچك يا متوسط استفاده كنيد. يا فضا را به چند قسمت مجزا تقسيم كرده و براي هر قسمت فرش جداگانه اي در  نظر بگيريد.

به طور كلي مي توان گفت در پذيرايي و نشيمن مبل ها در انتخاب اندازه فرش تاثير زيادي دارد. بهتر است ابعاد فرش به گونه اي باشد كه  پايه هاي جلويي مبل روي فرش قرار گيرد. ابعاد فرشي كه براي فضاي آشپزخانه يا ناهارخوري در نظر گرفته مي شود بايد با توجه به اندازه ميز ناهار خوري انتخاب شود نه خيلي بزرگتر از آن باشد و نه خيلي كوچكتر. براي اتاق خواب نيز معمولا يك سوم فضاي اتاق را فرش ميكنند. بهتر است فرش را در ابعادي انتخاب كنيد كه اطراف تخت خواب را فراگيرد.

 

فرش كاشان

يكي از ويژگي هاي فرش كاشان بافت انواع ابعاد استاندارد و غير استاندارد مي باشد. كه در اين صورت ما به شما فروشگاه قالي كاشان را پيشنها مي كنيم. ر اين فروشگاه محصولات فرش ماشيني به قيمت درب كارخانه بوده و ارسال آن به سراسر ايران به صورت رايگان مي باشد. با خريد از قالي كاشان كيفيت را به خانه خود بياوريد. 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/20 ساعت: ۱۵ توسط:bestcarpet :